Sabtu, 27 September 2008

SEMBANG2 77




Artikel dan gambar ini saya terima daripada pembaca blog ini semalam. Terima kasih kerana membuat pendedahan tentang aktiviti politik menantu PM ini - Anak Jati Rembau.S

iapakah Ipin atau digelar sebagai Ayahanda Angah Ipin Keramat? Dan Apakah hubungannya dengan menantu Pak Lah?Ipin atau nama sebenarnya Ariffin Bin Hj. Abu Bakar memang dikenali di kawasan Keramat khasnya Keramat AU5D.


Terkenal bukan kerana kebaikan dan kebajikan yang dibuatnya walaupun dia menyertai Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah Malaysia (PEKIDA). Beliau terkenal kerana gangsterisme dan kekejaman yang pernah beliau lakukan.


Mula mengenal erti gangsterisme pada tahun 1994 apabila beliau mula menyertai PEKIDA atau perjalanan 30 (dipanggil 30 kerana sebelum mana-mana ahli PEKIDA harus mengangkat sumpah dengan menjunjung Quran 30 juzuk) dibawah kepimpinan Ghani a/k/a Ghani Gelong a/k/a Brother Gun a/k/a Mr.Gun a/k/a Pak Long Gun serentak menyertai kongsi gelap Melayu 36 yang dipimpin ketika itu Allahyarham Pak Long Burung.


Siapa tidak kenal dengan beliau. Sebut sahaja nama beliau iaitu Angah Ipin adik Brother Gun sudah pasti menggigilm kepala lutut. Beliau dibantu oleh panglima perang atau kaki pukul yang lebih kurang sama kejamnya dengan beliau iaitu Abang Long Zuri yang tinggal di kawasan Keramat AU4.


Beliau (Ipin) memegang jawatan yang agak tinggi dalam kongsi gelap melayu 36 ini. Beliau memegang jawatan abang long dimana beliau ada hak mempunyai nama kongsi gelap sendiri iaitu Tai Ko Pan. Setiap anak buah beliau mempunyai nama keluarga tersebut seperti Long Hay Pan dan lain-lain lagi.


Beliau juga antara orang awal yang bertanggungjawap memperkenal kongsi gelap melayu yang baru iaitu 77 atau disebut double 7. Double 7 diambil nama tersebut kerana simbol 7 membawa erti pistol dan pistol dikaitkan dengan nama Ghani a/k/a Mr. Gun.(kalau ada yang masih ingat isu Double 7 pernah menggegarkan negara apabila Harian Metro mendedahkan kegiatan gang ini)Pada tahun 2005 beliau diangkat menjadi Ayahanda oleh Allahyarham Pak Long Burung.


Ketika itu beliau yang mempunyai bisnes kereta sewa yang bernama EPANCO Global Solutions (diambil sempena nama kongsi gelap beliau iaitu Tai Ko Pan atau Tai Ko Aipan). Beliau telah menubuhkan satu syarikat yang diberi nama yang sama dimana syarikat untuk melindungi anak-anak buah beliau yang melakukan kegiatan pukul-memukul.


Setelah pengasas kongsi gelap melayu 36 meninggal dunia dan telah diambil alih oleh Mr.Gun dan digelar Pak Long Gan beliau telah mencadangkan penggabungan kongsi ini dengan diberi nama 36 Double 7.Pada tahun penghujung 2006 beliau yang bercita-cita ingin menjadi kaya telah melupakan arahan oleh Pak Long Gun supaya tidak bergaul dengan orang politik kerana orang politik apabila mereka tersepit pasti mereka akan meninggalkan kumpulan ini.


Beliau telah membuat satu majlis keraian dengan menjemput menantu Pak Lah Khairy Jamaludin. (boleh dilihat melalui gambar yang dikirimkan).Bermula saat itu bermulalah hubungan baik beliau dengan KJ. Masa di IJOK KJ telah menggunakan khidmat Ipin untuk melakukan provokasi kepada penyokong PKR. anak-anak buah beliau lah yang telah melemparkan kayu kepada penyokong PKR masa hari penamaan calon.


Malah ketika insiden penahanan bas yang dipercayai membawa pengundi hantu dan bas tersebut dibawa ke balai polis berdekatan sekali lagi Ipin dan konco-konconya telah datang bersama KJ dan telah bersiap sedia untuk melakukan aksi kekerasan tapi berjaya dihalang oleh polis.

258 ulasan:

1 – 200 daripada 258   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

salam bro, mcm best jer crita psl Angah Ipin... bro kenal ker dia..?
bro nk tanye picture 77 ada pistol tu ada 3 calet merah tu ape maksud dia bro...?

Independent berkata...

salam bro..? sy mai simpang 3 kajang selatan, artikal 77 tu bole bg perluaskan maksudnye lg2 dlm...

Tanpa Nama berkata...

salam ///

tailong berkata...

salam bro awak dok area mana

saya mai simpang tiga tmn keladi

dok kat tmn ria

Asyraf berkata...

salam/// betul ker crita ni bro... jangan buat crita karut lah bro... nanti lain plak jadi nyer

overdose-jail berkata...

Salam bro,

wah,banyak langsi ini kata kn.bro dah cukup puas ke laga sesama melayu?hidup jangan cari masalah tau,kena simpan lain cerita.ini jalan biar kasi orang punya muka.Bro jangan suka-suka buat panas negara.Biar hati tu luluh pada yang satu.Bukan dunia punya impu.Tapi Bro,lu memang banyak buat cerita.Amalan kami ini-BERSATU TAAT SETIA,30 JUZUK AL'QURAN MENJADI PEGANGAN,36 DAERAH BUKIT KEKUATAN,7 PETALA LANGIT & 7 BUMI MENJADI SAKSI.MERAH KENDERAANKU.PUTIH PERJALANANKU.ISLAM AGAMA DAN CARA HIDUPKU.

Tanpa Nama berkata...

salam.
wah, smpi camtu KJ eh.
saya dari STTS.
betul ke pun?
adik2 saya anak bos.
takpenah dgar cite camni plak...

Tanpa Nama berkata...

apela korang ni...ini cerita benar la..bende dh lama bro..

Tanpa Nama berkata...

salam bro . nk tnye skit . apkah mkne double 7 ? adkh kmpulan ini gangster atau pun lain2 ? adkah ahli 77 tidak boleh bergaul dengan lain2 kumpulan ? atau dikenali sebagai pekida,36,3line dan lain2 . harap balas .

tarzan berkata...

bro..
lu x tau cte lu main petik jew kn..
cte yg lu bg bley 70% pratus x btol..
2 la len kali jgn dgar cte org..
sume majlis mst nk cter gebang yg diorg ni power..
surt kabar psl 77 2 sume mnipu..
jgn la lurus sgt..
siast btol2..

Kongsi berkata...

art_77
kisah 77 ko dah ckp aku nak baca sejarah side ko lak

Tanpa Nama berkata...

salam brow///...lm xciter sal ni...sy mai simpang tga putrajaya...boley join brow x????

Tanpa Nama berkata...

hari belia ari tuh dah terlepas...agak2 bila nk bt lagi///..

Tanpa Nama berkata...

salam bro,macam seronok jer main petik2...maner tau sume cite tu eak???...jgn bikin keruh ini mcm la kawan..kasi duduk diam2 sudah la..ok???

Tanpa Nama berkata...

dah2 la semua...xpyh nk ckap sape btol sape salah...korang mati nanti tanam dalam tanah gak an??xde nye korang pakai baju uh kne tanam atas langit an...

Tanpa Nama berkata...

syeram nih...fuyoo sume brbju...
cter to mmg btol..
sy nk tnye r bro2 sklian,lau hebt sgt...mne asl PLB?
pe mksud 3line a.k.a mautaoyin?
cer cter ckit bro2 yg de nih...
kongsi ma...

Tanpa Nama berkata...

Salam /// pada semua abg2 , adinda2 & adik beradik. Dalam kehidupan ini Allah jadikan kita semua daripada satu kejadian iaitu Nabi Adam. Maka kita semua adalah sama dan yang hanya membezakan adalah pegangan agama, budaya dan warna kulit. Jadi kita sesama umat Islam tak perlulah bergaduh @ bertekak dlm hal2 macam nie. Dalam Al-Quran ada menyatakan bahawasanya tidak baik kita mendedahkan aib seseorang itu. Dan ada kalanya kenyataan yang tidak berasas serta tanpa bukti boleh menjadi fitnah. Jadi sebagai Umat Islam dan Bangsa Melayu marilah kita terus bersatu bersama-sama menjadi Insan yang Cemerlang, Gemilang & Terbilang dalam memartabatkan Agama, Bangsa & Tanahair.... Salam ///

azam berkata...

assalamualaikum... ape menda sumer ni...? nk sembang ape dlm ni? lu buka rahsia lu sumer dlm ni.. sumer or bole bace... ape lh lu org ni... p balik sumer...sekolah dulu bg abis.. ini tempat sumer org bole bace..jgn jd bodo lh nk menyalak dlm ni.. bace udah ape org cakap.. jgn nk buka2 dlm ni.. lu org ni tarak pikir ka... rahsia simpan lh btol2.. tknk perut buncit jgn main ini line... busut punya perut...

Tanpa Nama berkata...

pe ar korang ni.. wat pe nk dedahkan sume ni kt org? ni rahsia kita

Tanpa Nama berkata...

salam /// dari 7 petala langit turun ke 7 petala bumi,diukir 6666 kalimah disempurnakan 114 surah,30 juzuk diselangi 113 kalimah ALLAH,tersebar di 360
daerah,terhitung di 77 wilayah... ape yg aq dpt bg tau korg sume ... perjuangan kita adalah menegak kn agame dan bangse kita ... bukan berperang sesama sendiri ... mksd aq ... dak2 yg bru naik skrg ... semua berlagak handal ... xhormat org tua ... berckp x sopan ... spe yg nk di salah kn .. abg2 tolong nasihat kn adik betol2 k .. sy hrp sgt... x slh jd ganaz tp bukan pada agame dan bangse sndiri ...

Tanpa Nama berkata...

ini semua mengarut. tak ikut agama. pakai rantai emas apa jadah. sedangkan pakai rantai perak pun haram. bila dah sarung bajet gangster. fuck off. mempertahankan melayu konon. agama litang pukang. tak kisah lah budak baru nak naik ke orang lama ke. semua sama saja. kat kubur nanti anak-anak buah tak danya nak tolong bila kena pukul dengan malaikat nanti.

Tanpa Nama berkata...

pertubuhan rasist.

Tanpa Nama berkata...

salam 7..
apa ni bro..kita masuk kongsi nie bukan nak jadi gangster..lu tau ka apa tu maksud bersatu..kita sama bangsa x payah la nak gado2..apa perjuangan kau ni..kata anak melayu..nak di buka baju tu pun biar la kat luar..bkan dlam ni..lu sekola pon x abes mau jadi samseng ka..?kata anak jati melaka..melaka DARUL TAKZIM ke..?setahu aku melaka bandaraya bersejarah..

Tanpa Nama berkata...

kalau boleh elak-elakkan lah join bende2 macam ni. Lagi merosakkan melayu dan bukannya membantu melayu. Realitinya, ramai yang nak jadi gangster, bergaduh di kelab-kelab malam, bergaduh kerana perempuan dan tikam menikam sesama sendiri, ada yg berpakiskan keuntungan dalam mencari wang. Bile bercerita, berpaksikan agama dan membela bangsa, tapi sebenarnya membela kepentingan nafsu serakah sendiri. Menggunakan persatuan sebagai back-up dan untuk menunjuk bagus dan akhirnya menindas bangsa sendiri juga. Pemimpin2 persatuan seperti ini pun, ramai dikalangan mereka kaki arak, kaki judi dan kaki perempuan, berbeza dari dalam apa yg mereka ceritakan berjuang utk agama, payah nak cari pemimpin2 persatuan seperti ini yg benar2 mengikut JALAN ALLAH, MENJUNJUNG 30 JUZUK AL QURAN itu, kalau ada nyatakanlah sorang yg mengikut sunah nabi, yg faham isi kandungan Al Quran. Kalau xpercaya, pergilah tgk, yg menjadi bouncer2 di kelab2 malam di Kotaraya, semua datang dari kumpulan2 seperti ini. Ada ke dalam Al Quran suruh menjaga kelab malam ? pengunjung2 kelab malam yg sering bergaduh apa bila mabuk dalam kelab malam pun dari golongan ini. Ade ke dalam Al Quran suruh mengunjungi kelab2 malam ? Kalau tgk pun meluat, yg menjadi pengikut, mengagung-agungkan ayahanda dan abang2 serta taat dan akur kepada golongan ini melebihkan ketaatan dan hormat pada ibu dan bapa sendiri yg mana Allah dan Agama Islam mengajar kita hormat dan taat kepada ibu bapa kandung. Budak2 menjadi kurang ajar terhadap golongan yg lebih dewasa setelah bercampur dan menganggotai kumpulan kumpulan seperti ini. Jadi di mana kebaikannya ?. Telah banyak saya jumpa dan mengenali org2 yg menganggotai kumpulan-kumpulan seperti ini dan minta maaf bercakap, yg mereka ini antara penyumbang kepada keruntuhan masyarakat melayu pada hari ini.

Tanpa Nama berkata...

Mmg btol pon..........
Brape org sangat yg tol2 pjuang kn agame.....
Yg len smue nyer utk kpntingan sndri.....
Duit,kuasa......
Hurmmmmm.....
Mende nie smue sbnarnyer mkin mnjatuhkan bangsa melayu jerk.....
Angkat sumpah bkan men ag......
Junjung Al Quran....
Tp rambut merah,pkai emas,minum arak........
Mgkin x smue yg mcm 2....
To lbih rmai yg cm2.....
Hurmmmmm.....
Sudah2 laaa smue nie.....
Kite smue hamba Nya yg Satu.......
Kt akhirat nanti x de pon bwak title ayahanda ke bg long ke....
Kepada ayahanda2 yg bace nie....
Btol kn laa smue anak2 mude nie smue.....
Tlong bimbing mereka ke arah agame......

Tanpa Nama berkata...

Korg nie kelaka laaa.. : ) - father of the gun -

Tanpa Nama berkata...

sape ckp bro gun peganti plb ? -kyodai of
yamaguchi gummi-

Tanpa Nama berkata...

Wow..brpe rmai ahli double 7 yg dh de kapal?

Tanpa Nama berkata...

Ape benda la korang ni bikin cite mengarut...jgn nak belagak tahu k pada yang tak tahu...ni barang tak bleh suka suka cita sane sini...sume bebual mcm budak baru nak jadi artis la...kalau lo orang suma nak tahu cite meh sini...duit tiket kasi bayar..lepas lu bleh tengok ini wayang...baru lu tahu ini cite....chau ye sahabat...salam 432....

Tanpa Nama berkata...

Salam...makna fatihah pon korang xpaham...jgn kata makna fatihah....baca fatihah pon xreti...mcm mana nk reti...solat pon tidak...rukun islam n rukun iman xpaham...cuba suruh mengucap...inilah dia syaitan yg bertopengkan ajaran islam...kamulah golongan yg menghancurkan islam...naa'uzubillah....

Tanpa Nama berkata...

sesama sndiri pun nak gado.sudah2 la.perjuangkn hak agama kite..baru kapal kite teguh.

Tanpa Nama berkata...

Apa yang korang cuba perjuangkan sebenarnya ? ? ? Jihad di jalan Allah S.W.T ke atau menunjukkan siapa hebat ? ? ? sudah-II lah . . . Tak salah pun nak masuk group ni ataupun tidak . . . Semua atas diri masing-II . . . Tapi cuba lah tunjuk contoh yang baik untuk negara dan masa depan anak bangsa . . . Bukan tunjuk baju warna apa , pangkat apa , and anything else . . . Masuk kubur nanti kain kapan warna putih juga . . . Lebih baik berlumba kejar pahala lah weh dari kejar ke pangkat ataupun nama tu. . . INGAT , HIDUP KITA HANYA SEKETIKA

krulyakuza berkata...

xperlu lah nk pecahkn melayu lg especially kita semua sesama islam. lantak la ko majlis @ baju ape pn, yg penting niat masing2 kena la betol. ko lafaz ko la simpan xpyh nk kecoh . tnag politik biar poltik , tnag majlis biar majlis

Tanpa Nama berkata...

Solat lima waktu jangan tgl, baca al-quran. Berzikir. Itu lg bgs. Panggil adik2, abg2, ayah2. Pi solat jemaah, sampai waktu. Igt hidup, mati, sihat, sakit,susah,senang. Semua Dari Allah yg satu. Kumpulkan geng2 kamu Penuhkan rumah Allah. Xde yg hebat, xde yg berkuasa, xde yg maha kaya. Selain allah s.w.t.


Ank ayah

Tanpa Nama berkata...

Ayahnda gua lagi besar dari segala ayahnda yang ada di dunia ni,x pyh gaduh2 bro besar mane pun kalau x amal 30 juzuk al quran x jadi pe jg,

Tanpa Nama berkata...

assalammualaikum..Ayah-ayah, Abg-abg, adik-adik, semua skali, semua simpang.. kamu melayu kamu islam... kita semua "tido" jer.. aku dah setahun "tido" hidup aman bahagia, kejar ibadah kejar ilmu kejar pahala.... kita tunggu masa yang sesuai, jangan smpai maruah agAma Islam atau Bangsa melayu tercalar, kucing yang tdur berselimut putih boleh bangun jadi harimau berbelang merah.. kucing klau tidur pun tak hilang kuku cakarnya.. tinggalkn hidup lame, mulakan hidup baru.. taat pada Allah dan Rasul bru bantuannya akan tiba dimasa kita memerlukan.. wa Allahu Alam...

Tanpa Nama berkata...

aptb la korg org suruh bersatu bkn betekak gini

MuhammadHamdi berkata...

Taksub!
Kalimah yng menghantui ummat islam zaman sekarang
Konon2 nya perjuangkan islam (perjuangan Saidina Ali 36 pejuang merah). Jangan jadi bodoh! Belajar Islamic legal History. Islam tak bergaduh sesama islam. Islam berperang dengan munafiq & kafir. Perjuangan 3 line yang sebenarnya munafiq. Baik perangi mereka wahai ummat Islam! Kalau kita lihat balik budak2 bergaduh pasal benda2 taksub ni. Bukak buah tu,bukak buah ni pastu kena dam. Panggil sekapal turun pastu buat hal tempat orang. Macam bangang
Kalau nak perjuangkan islam dengan betul pergi perang dgn israel tu
Kalau benda tu berat sangat, buat kerj dakwah & amalkan sunnah sbb Rasulullah ada bersabda 'barangsiapa yang menghidupkan sunnahku pada zaman fahshaa' dan munkar Maka Allah beri dia 100 PAHALA MATI SYAHID
Ini lagi elok daripada korang semua yang kononnya nak perjuangkan Islam dgn cara pukul sana-sini!!

Tanpa Nama berkata...

As'salam . . Bang. Saya mai simpang 3 Banting . . Mai la cni pekena kopi sambil cirita ape yg bro nk cerita. .

jati pendang berkata...

salam /// aku mai dr simpang tiga pendang,sebelum cakap..siasat..

Tanpa Nama berkata...

Aslamualaikum,abg2semua saya mai spang 3 btg kali kita masuk semua nie untuk jaga org2 melayu kita dn kelurga kita...

Tanpa Nama berkata...

Askm...sy sgt2 tertarik dgn prbincangan ni. Mmg bagus usaha menyatu-padukan org2 Melayu di bawah satu panji tetapi yg trbaik adalah panji Islam. Pada pemerhatian saya, ramai yg telah trpesong apabila menyertai kumpulan2 ini.Bersumpah dengan Al-Quran tetapi byk kemungkaran berlaku. Pergaulan bebas lelaki perempuan, rumahtangga terabai,bermusuh sesama Melayu...bukan ini yang diakadkan semasa nak jadi ahli tetapi itulah yang berlaku. Bercakap dari pengalaman saya sendiri, sejak menyertai kumpulan ini suami sudah pandai berjinak2 dgn prmpuan dgn alasan keperluan majlis,pulg ke rumah 4,5 pagi dan lbh suka menghabiskan masa dengan "adik2" berbanding isteri dan keluarga sndiri. Ibu bapa dtg berziarah tak dihiraukan krn sibuk dgn urusan mjlis. Jadi sangat2 bohong arah tuju kumpulan ini dari yang digembar-gempurkan.Jadi wahai kaum Adam yg menyertai kumpulan ini, SEDARlah! Kerana waktu anda sukar keluarga sbnr yang akan tetap berada di sisi anda dan bukan keluarga dari kumpulan itu. Satu perkara lagi yang sangat saya kesal ialah syarat menolong jika anda ahli kumpulan. Bukan itu yang disuruh oelh Islam kerana umat Islam semuanya bersaudara!

Tanpa Nama berkata...

Salam jari tgah utk smua simpang tiga....junjung al quran 30 juzuk ar sagat...gun bdan bertatu boleh kea nak junjung al quran...amik air semayang pon sah2 dah x sah....bodo.....akuu fuck gun......

Unknown berkata...

em mcm hot je cerita? tp sape ssedap nk kutok orang erk?

Unknown berkata...

dy De tatoo pon,,,dy famous...ko ade? cermin diri dlu erk

Unknown berkata...

makngah jem ngok dorang nih.....huhuhuhu

Tanpa Nama berkata...

Salam... Jangan la..gado2..semua care hal masing2 sudah...

Unknown berkata...

junjung alquran.. tp x amalkan apa yg ada dalam alquran tu.. apa cerita??

Unknown berkata...

geng ni kemas tadika selalu..
bangel mau besar-besar..salam mau kilas kilas..
cakap mau pantun pantun..meeting sana meeting sini..
buah macam2 buah..buah pelir..buah keras..buah dada..buah siku lipat..
mempertahankan hak melayu perjuangan mereka..kononnya la.
amal makruh nahi mungkar kata mereka..
"juin la..kalau susah nanti abang-abang leh tolong"
"kita sama-sama melayu"
kata mereka..
tapi aku tengok..
dgn siapa lagi mereka nak bergaduh dalam malaysia ni..
dengan melayu jugak la..hindu cina bangla nepal tarak pasal aih nak gaduh2 ni..kerja ja.
abang long sana abang long sini..
perangai abang long dah macam sundel bolong ja aku tengok..
ayahnda sana ayahnda sini..
tapi sikap ayahnda elok sikit ja dari keranda..
kalau lapar mampuih p la bersentuh bahu dengan mereka..
trus dia kenny roger..x pasal ja kena kutip..kena katam..
yang duk juin lak budak2 bengap mentega..malaun kampung.yg stok kecik2 dulu kena londeh seluar..disuap peluku ramai2..
teloq singkat sebelah..muka semua macam banduan perang negara myammar batak ja..
yang dulu2 time nak bersunat lari sembunyi merata..puas kepong
dah juin..amboimak..tgk kita serupa babi nk nyondol tanah cari cacing ja
air semayang aram tatau nk amik camna..air arak jgn tanya la
bukan semua nya tak baik..jahat..perangai cam jembalang..hawaq..
ada gak yang baik..bagus..
tapi berapa kerat sangat yang baik..sejemput ja..
yang baik2 tu..aku salute kalian..tabik!!
yang perangai cam neraka tu..nah selut buh kt muka kalian..taik!

Tanpa Nama berkata...

SALAM /// Saya dari Simpang 3 Kuching. Bro Burung Merak Kibas2 Saya Punya Telinga Saya Punya Telinga Pun Panas.... Semua Ada Baju Tapi Perjuangan Tetap Satu..... Janganlah Cucuk Sana Sini.....Nanti Sendiri Mati......Ada Baik Semua Kongsi2 ..... Supaya Semua Sedap Hati. (SIMPANG 3 KUCHING SARAWAK/SARAWAK 30)ABG LG HEADWIND

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum wbt . apa kes ni bro nk bertelagah sesama sendiri ? aku relek je tk pegg baju tk pegg buah . kita pgg pd akidah cukup la . pantun2 korg tu aku tahu la . smpai aku pn naik pening . smpai kuar 5 nama cina bukit . apa yg lu dok taksub dgn benda2 cmni ? mau jd FIGHTER ? mau jd GANGSTER ? pegi FIGHT lwn ISRAEL sana aku nk tgk . aku salute kt razak osman . aku sokong apa yg dia ckp . abg2 dok jaga kelab mlm nk watpe bro . lu pegi la jaga masjid ke ajak adk2 ahli2 kau tu gotong royong kt sana . cite pompang2 dah . aku smpai dgr kalau ada nk masuk warna merah ganas2 ritual dia . aku tahu sgt la bro . korg masuk , korg belajar buah , pastu main lwn buah kn ? bila kalah mau pau kn ? rm 3600 . rm 7777 . rm 30,000 . plg dahsyat rm 77,777.77 . sume mintk dlm masa 1 jam je . mana yg dok kata perjuangkn agama tu ? alik2 , bangsa sendiri gak korg pau . buah gigit pedang la buah silang bintang la . come on la . yg putih tu anda bimbing la merah2 yg taksub hanyut di buai penipuan dunia ke jalan yg benar . aku respek lagi brader2 putih yg tak terlalu taksub dgn benda2 cmni . FAMILY FIRST . PERTOLONGAN TUHAN ITU MAHA AGUNG TIADA TOLOK BANDINGANNYA . aku dtg dr bulatan pahang , jalan tk bertambang isi minyak je , aku jalan tgh2 sbb tk boleh nk terbang atas/cucuk masuk bawah . ayah aku ayah kandung aku . adik beradik aku adik beradik kandung aku .

Tanpa Nama berkata...

sebenanye 77 nie x slh yng slh nye ade sesetengh2 ahli turun masuk club 77 nie hanye nak menyatukn melayu je kite kalo nak menilai jgn pada rupa tpi pada isinye yea

Tanpa Nama berkata...

HENTIKAN pau2 sana sini , HENTIKAN menganiaya org . kau hanya menggunakan KAPAL LAYAR MERAH 360 36 utk kau mengganas menjadi BINATANG yg tkde hati perut . mana brader2 merah ? bak dtg sangkal semua dakwaan aku kt sini . mari2 . tak payah 10 sen 10 sen dgn aku . LELAKI SEJATI ONE BY ONE MARI ELOK2 CERITA DI KEDAI MINUM SEMBANG2 . jangan mengguanakan bangsa , agama dan negara sebagai topeng utk kau bertindak bermaharajalela . atas dunia lu payung mmg besar . esok2 kt kubur kau rasa azab2 , balasana2 tuhan akibat menganiaya org . SALAM dARI HAMBA ALLAH yg ber AYAHkan ayah kandung , ber TUN kan ALLAH swt .

Tanpa Nama berkata...

salam /// saya kanda axe dri simpang 3 ayer molek melaka...islam adalah agama kami,melayu bangsa kami,dan malaysia negara kami,jadi x kan kita nk tgok bgsa kita kene pijak dgn bgse lain??x kan kita nk tgok agama kita kne tindas dgn agama lain??x kan nk tggu negara di jajah lagi bru nk bangkit???sbb itu kita kena bersatu,x kira dri mane pown kamu lahir..kita adalah sama...salam ///

Tanpa Nama berkata...

semua line pn sama jex lh,bukan smua org yg baik2..1st tme nk join n bdepan ngn ayah n abg2,bpeluh gegar2 bijik nak sebut ssuatu pkataan,bpegang ngn jnji lh knon..bla dh slesai semua,mula lh psang mcam2 niat jhat..x lama paztu start dh tnjuk langsi n masing2 tayang baju yg knonnya majlis dia bpngaruh besar,paw org sna cni tnpa fkir insan lemah tu seagama ngn dia atw x..sy ni bukannya baik sngt pn,tp skurang2nya sntsa lh beringat tentang tujuan kta idup d mukabumi ciptaan Allah SWT ni

Tanpa Nama berkata...

salam /// ..sudah2 lah kamu semua bertekak dalam ni ..tak malu ke ..dedah sana sini ..fikir sikit ..jangan ikut sesuka hati je ..niat kami ikhlas bkan kerana pangkat ,atau nama ..renung2 kan ..salam ///
Adik 77

Tanpa Nama berkata...

come on bro . buang lah segala sifat ganas korang tu . perbaiki konsep . mana sifat KEMANUSIAAN ? korang penah terfikir tak apa perasaan orang yg kau aniayai itu ? dia takde MAK BAPAK KE ? die takde ANAK BINI KE ? takde langsung ke SIFAT HATI PERUT dalam diri korang . itu yg ayah korang ajar ke ? tk dpt duit , anggota badan mari . itu ke ? JAWAB LAH WEH ! JOB JOB . apa yg job ? tersalah bicara , makan pisang . betul kan ? KORANG JGN NK TIPU AKU LAH . LONE RANGER STYLE la bro . pegi hantam2 one by one . jgn melibatkan ORG BESAR . bwk2 lah mengucap . perjuangan mulia , CARA PEMBAWAKAN korang seperti itu ke ? nk jaga bangsa aku pun tahu . TAPI ADA KE KAU ORANG PEGI SAPU DIA ? negara ni tkde undang2 ke ? POLIS PUN TAKUT DGN KORANG KE ? KORANG NI ORG PALING KEBAL KT MALAYSIA KE ? BUAT REPORT PUN SEKADAR MENDAPATKAN KERTAS A4 . PLEASE LAH . BUANG SEGALA SIFAT SYAITAN KORANG TU . TAK PAAH NK HARIMAU2 SGT . ESOK DLM KUBUR MENGGELUPUR JUGA . bwk2 lah bertenang . KORANG IGT ORANG AWAM MCM KAMI NI BONEKA KORANG KE ? SESUKA HATI JE KAU NK ANIAYAI KAMI . mana ? MANA ? bak dtg berdebat sini . AKU PETIK KORANG DEBAT . tak tahu lah kalau dtg dgn 10 SEN . HAHAHA

Tanpa Nama berkata...

ini sume poyo ..

Tanpa Nama berkata...

sorry lah . aku tak pakai 10 sen 10 sen ni . buat keje pakai otak bro . buat keje sorg2 pun boleh . kutip sendiri pun boleh . hantar order pun boleh , kan ? tidur kucing tak lena kalau diganggu , harimau tak mengamuk kalau dijerkah , burung hantu hanya memerhati .

Tanpa Nama berkata...

Korang semua ni bodoh ke apa?? Aku mai dari simpang tiga mumbai,india. Kalo berani mai la lawan makan capati sape paling banyak dgn aku. Hahahaha.Fuck Off la semua Persatuan/Kongsi Gelap Melayu ni. Bangsa lain punya persatuan rilek jek. Sbb tu la melayu x maju2 dari dlu,sekarang dan selamanya.

Mohammad Kelana Mat berkata...

Wa plak dr simpang tiga Karachi Pakistan. wa x men la capati ni... kalo nak lawan la mkn roti nan....

Tanpa Nama berkata...

BODOH JE KONGSI2 NI . we bahalol , aku CABAR kau ajak ORANG2 ATAS kau tu buat program untuk kesejahteraan ORANG AWAM mcm aku ni . PUKI apa nk kawasan2 ? kau sedar lah sikit satu inci tanah pun kau tkde HAK LA SIAL . sume yang kau dan aku ada ni TUHAN yang bagi . FUCK BUAH , BABI KAKI PAU . huh . GENTLE LA SIKIT . buat BISNES cara MULIA lah . bkk syarikat makanan ke ape ke . KELAB MALAM , KEDAI MESIN , RUMAH PEREMPUAN balaci2 mcm korang lah yg bahalol pegi jaga . PUIH ! ada antara korang yg baik aku RESPEK . tk payah nk SAKAI2 tayang2 bendera sume . dalam kubur tkde tnya nye "LU JALAN ATAS KA JALAN BAWAH , LU TAMBANG BERAPA ? LU LANGKAH BERAPA ?" pastu PENAKUT NAK MAMPUS BAWAK KEPAK2 KFC SUME . ini bkn zaman samseng la BANGANG . DUNIA MAU KIAMAT . PEGI CAKAP ORANG ATAS KAU TU PERBETULKAN SEMULA KONSEP . NILAI KEMANUSIAAN KAU MANA ? PEGI LAH LAWAT KG ORG ASLI KE RUMAH ANAK YATIM KE BUAT UMRAH KE . KELAB MALAM JUGAK YG DI SINGGAH . cukup kita pegang janji syahadah kita dengan tuhan . PUAK2 KORANG NI MANA NK MAKAN NASIHAT , MANA NAK TERIMA PENDAPAT . KORANG JE BETUL , KORANG JE KUAT . KUAT PADA DALAMAN LAGI BAGUS . ESOK KAT KUBUR AMAN SENTOSA .

Tanpa Nama berkata...

salam,kami berbicara,
saya datang dari utara,
kesini untuk mengata,
yg itu cerita bohong belaka!
hewhew..saha je tunjuk kebolehan aku buat lirik...korang ambil la lirik ni...tapi atas nama aku :D alifmazlan

Tien2... berkata...

simpang sane simpang sini...mcm budak2 gua tgok...hahaha..lu org nie dri persatuan tadika kemas ke???sampai brader2 pon jdi bdk bodoh dlm nie...

Tanpa Nama berkata...

sakai~~

Tanpa Nama berkata...

salam saudara2 sekalian..bersatulah wahai bangsa melayu,kita sama..semuanya sa.keyboard2 warrior sekalian..xperlulah maki2 kt sini..anda hebat2 belaka,nampak org kena pau dpn mata,tunjuk lah kejaguhan anta,tlg diaorg..kalau tgk saja,balik taip kt sini apa pun xjadi..kepada saudara2 /// apa2 sekalipun nawaitu 2 yg penting..ada jalan..tp xikut.xjadi juga..baju yg ada..simpan..org xpkai bj melayu pergi main bola kt padang kan?

Tanpa Nama berkata...

. belajarlah drpd org lama . dia pun ada tp ada ke nmpak dia nk tayang sini tayang sana ? janganlah cakap besar yang ntah hape hape melalutnya . LUPA pada KUASA pencipta ? dalam SEKELIP mata , semua benda yang kau PUJA , yang kau BANGGA akan di tarik semula . tolong lah jangan MENGANIAYA lagi . tolonglah jgn DAHAGAkan darah lagi . cukup2 lah dgn apa yg telah terjadi . DOA orang yang teraniaya insya allah akan di makbulkan olehNYA . DIA lah yg maha kuasa , maha esa , maha adil , maha penyayang pada semua hambaNYA tanpa mengira siapa pun kita . kita buat BAIK , esok tuhan akan turunkan balasan BAIK tetapi sebaliknya yg dilakukan , KEKEJAMAN menjadi RUTIN HARIAN , maka BERSEDIA lah menerima BALASANNYA yang PASTI . MASA yg akan menentukan

Tanpa Nama berkata...

ini semua bodoh....ayah bodoh lg la bodoh...badan penuh tatu xnk citer..??? pejuang islam ke mcm tu..??? abg long ari2 turun naik disko... ape kejadah..??? lancau la ini semua...

Tanpa Nama berkata...

Maaf la.sye brhjrah dri utara hngga selatan ..mcm2 pnah sye alami jgn la gdoh lgi..

Tanpa Nama berkata...

Semua mengarut. Macam kafir je. Bangsa lain tgk mlyu gaduh tepuk tangan. Hehe. Sorry anda yang bergaduh cakap dari simpang mana semuanya jahil dan bodoh. Yang memberi nasihat anda telah mendapat ganjaran. Sebenarnya mana ada panji merah. Mana korang belajar. Al Quran tak pernah sebut perkara itu. Sebenarnya nanti akan ada tentera islam membawa panji berwarna hitam bukan merah yang korang bertekak ini. Baik hangpa pi bli AlQuran penterjemahan. Kaji,faham dan qatam Al Quran dahulu sebelum nak qatam buku yg menyesatkan itu. Dalam AlQuran juga tiada menunjukkan buah koktel buah pale buah kucing buah naga dan pelbagai lagi. Mana ketua korang belajar dgn codenye lgi. Angkt sumpah tanpa mngmbl air smbhyg ??? Dosa besar wahai saudaraku sekalian. Bangga ke dapat ayah yang membimbing ke arah kejahilan. Tidak berbangga dapat ayah kandung dan ibu kandung yang telah menatang minyak yang penuh terhadap kita ?? Berbangga sebut simpang ?? Apa gunanya. Hati yang suci apabila mendengar nama Allah dan Mati akan menggigil seluruh anggotanya. Korang ada ?? Berbangga dengan ayah yang bertatu. Dia tak bagi korang makan satu butir nasi pin. Korang susah dia tidak akan turun kecuali bgi dia duit. Bertaubat lah.. Apabila dalam kubur. Malaikat tidak akn tnya code. Mana ranting. Pedang gua dah lama x mnm darah. Li naik apa. Lu dari mana. Sapa ayah lu. Taat dan setia lah kepada kluarga kandung. Syurga trltk dibwh kaki ibu yang mlhrkn kita. Mak bpk korang membanting tulang untuk membesarkan korang. Jangan tertipu dengan hasutan syaitan. Islam adalah Bersaudara. BERSYUKUR SESIAPA YANG MASIH TAAT N SAYANG TERHADAP KELUARGA KANDUNG N BANGGA TERHADAP MEREKA. JANGAN BERBANGGA DENGAN AYAH YANG TIDAK MEMPUNYAI IKATAN DARAH DAN INGIN MENGHANCURKAN KITA. Mintak maaf jika menyinggung perasaan saudara dengan kata hamba. ALLAHHUAKBAR !!!

Tanpa Nama berkata...

Bro2,abg2,adik2, lu semua ayam putih tau ka????

Tanpa Nama berkata...

aduhai ABG2 ni . takut saya . dh menggigil dh ni dgr nama je sy rasa nk terkencing . HAHAHA . kalau ADA pun jgnlah sampai TAKSUB . korg ni aku tgk dh smpai tahap TAKSUB . org yg di TAKSUBI , akn dtg pulak sifat TAKBUR . apa JASA yg korg BAGI ? bak dtg BUKTI . tk habis habis dgn LU LANGSI LU MATI . lancau . ajk fight pn CABLE TNB gak korg hantar . BACUL !

Tanpa Nama berkata...

ambik pistol simpan kocek sudah...asal nk gaduh2...kalau die bodh wt cite ni..biar lh..kalau x betol diam je lh...nanti owng panding kite serong...biar kan...kalau baju naik lagit..biar kilat hentam dia...sempang gigel lh...3kepala satu badan..ape nk heran...biar kan...kite duk diam2 je...2 kan pesan orng lama..ape lhhh....

Unknown berkata...

~ macam sakai main simpang2x bukak buah..

hai san berkata...

Gua mari dri segi tiga mas bawh jambatan. Lu spa sun mau crite ini mcm. Jagn smpi wa gengam lu jadi abu

Tanpa Nama berkata...

Dunia pentas sandiwara .. Ingat kita ada pegangan AGAMA , ADA KEPERCAYAAN , KLU FISABILLAH SKALI P0N , CKUP ALLAH DAN RASUL NYA MENGETAHUI .. LEBIH BAIK BANTU SAUDARA KITA YANG DI TINDAS DI PALESTIN T0E LAGI BGUS .. SESUNGGUH NYA MUSUH YANG NYATA ADALAH SYAITAN DAN IBLIS .. ALLAHUMMA AJIRNA MINNANAR .. KLU SSAH NAK CARI JALAN, CARI LAH JALAN ALLAH .. ASSALAMUALAIKUM W.B.T

Tanpa Nama berkata...

aku dari simpang 08 klang..kasi potong kepala hahaha

Tanpa Nama berkata...

salam /// saya ni mai dari simpang tiga gelanggang gurun,,saya cuba nk bg pendapat sikit,kalau ada salah tegur2 lah,,kita sama2 manusia,selalu buat silap..saya baca ulasan2 yg dekat atas ni macam2 jenis yg saya baca,,ada yg berlagak alim,yg berlagak pandai,yg berlagak samseng,,maaf klu terkasar bahasa,,kita ni manusia biasa,hamba allah,kita x berhak nk hukum sesama kita,,hanya allah yg berhak menghukum,kita manusia hanya mampu nasihat dan menghidarkan diri dari perkara mungkar,,dan membawa jalan perjuangan kita ni ke jalan yg lurus,,insyaallah,,

Tanpa Nama berkata...

sakai apa cerita kau ni

Tanpa Nama berkata...

Astafilrullahalazim... Jadi la kalian pejuang islam yang benar..yang memperjuang kan jalan allah s.w.t.. Jadi la sperti sahabat nabi junjugan kita.. Iaitu KHALID BIN WALID.. Fisabilliah yang mendapat gelaran PEDANG ALLAH.. Renungkan la wahai saudara juga sahabat ku... ;-)

Tanpa Nama berkata...

Hidup buat amalan di jalan Allah...ikhlas berjuang kerana Allah... al quran jd kan pedoman hidup...sunah nabi jadikan ukuran....yang haram tetap haram.... jgn gunala baju yg kamu ada untuk bangga diri... kita semua akan di hitung di masyar.... salam bersa7u...

Tanpa Nama berkata...

Jalan2 keliling kota,masuk jalan simpang 3....jawab salam dengan bahasa.kalaw brkawan jangn plih bangsa....baek2 ma...jangan gaduh2...allah marah.....jangan perang2 ma...nnt jahanam...baek2 la kawan..kita menumpang saja ma.....jangan bikin hal la....ok....

Tanpa Nama berkata...

Sudah2 laa tuu wahai kekanda dan adinda sekalian bawak2 beristighfar semua..dari majlis PKBS bangi SELANGOR

Tanpa Nama berkata...

salam..hehe

Tanpa Nama berkata...

Semua kat atas ni bodoh bin bangang!!Mai la jumper aku..

Abg Long Kereta Kebal tembak tak lut, Sudarmaji Tiger Cat Cow Monkey crocodile spider- Simpang Renggam Johor.

Tanpa Nama berkata...

Nama mak lu ape bro?
Cam kenal je?

Tanpa Nama berkata...

Cuba la bercakap depan2 dgn diaorg bro.bagi tau apa yang lu tak puas hati.insyaallah diaorg boleh fhm apa masalah lu.selamat mencuba.selamat beraya semua..lol

Tanpa Nama berkata...

Dengki la tu.relax brade.cuba nyanyi.tak tau lirik bole download lagu.dgr dan nyanyi sekali.insyaallah kesabaran itu dpt dirasai

Tanpa Nama berkata...

abg besar sudah dtg la,wa igt lu sudah mampos...mai dari simpang 8 shinjuku yakuza japan. ayahanda gua kat japan sana. jgn sampai kapal japan belayar ke sini sudah. salam///

Tanpa Nama berkata...

gangster malayu ni semua pondan ja, berani kot jauh, bila ada geng..kalau betui nak pertahan agama...brapa kerat geng hampa brani jihad di Syria?Mesir?brapa???? ckp ja besaq 7 petala langit, junjung quran la...puiiiiii....!!! pi mampuih la lu olang punya gangster..agama letak tepi, agama ada ajaq cmni ka? arak langgah, main pompuan....puiiiii....!!!! Sebelum lu olang pakai itu tatoo wa sudah pi perang la sialllll...!!!!

Tanpa Nama berkata...

zaman nabi dulu ada ke benda2 mcm ni????pk la bro...1 agama,1 bangsa...mana ada adik beradik,ayahda korang tau pulak salam cium tangan,bapak korang yg bagi makan smpai sekrg ada korang wat gtu???tok iman surau/masjid kwsn korang ada wat gtu?nt ada kenduri,tahlil,doa selamat,nikah kawen suruh je ayahda korang settle kan..smpai budak sekolah pon boleh jual nama korang pasal nk pau sesame diorang..x kira wang perlindungan lg..korang ni wakil tuhan ke smpi boleh lindung bisnes org?smpai niaga goring pisang kt tepi jalan korang pau..indon dgn acheh niaga korang x nak pau..ko org pk duit tu halal ke wat makan minum?bagus la...teruskn perjuangan korang tu sampai mati...klu boleh suruh anak cucu korang smbung legasi korang...jgn antar sekolah..nt abis budak2 lain kena pau dgn anak2 ayahda n abg long..ajar makan duit haram..sekian..ampun maaf d pinta..sbg bangsa melayu dan umat islam yg sama dgn korang..aku cuma ingin meluahkn ape yang aku Nampak..

Tanpa Nama berkata...

INI LAH MELAYU...

Tanpa Nama berkata...

ak pun byk kaciwa joint ini geng, sblum join ayat manis, dh join bru tau perangai sekor2, jangan la korg burukkan nama Islam n melayu, buang nama Islam n melayu kat pertubuhan korg 2.klu btl nk naikkn Islam n melayu ni bkn caranya.

Tanpa Nama berkata...

Salam /// . saya mai dari simpang 3 bukit ular sabah. xpaya bgaduh sesama melayu , sesama islam. ckup jaga kain sendiri suda laa. kain org xpya campur kan.

aimanalias berkata...

Sumer yang ade baju dok bangga jadi anjing bangsa sendiri, wakakaka, baik berani sorang2 x payah bawak ramai2 , orang x respek la ,

Salam orang Islam = "Assalammualaikum" bukannya "Salam///".

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum semua...

Kalau tebal ilmu didada...tak perlu mendabik dada
Kalau hajat perjuangkan bangsa....bukan memijak/menyulam keturunan kita
Kalau terasa nak beradu tenaga....bukan buah mainan nya
Kalau ingin jadi jagoan...jengok jelingkan apa yang datang
Kalau baru nak ukur baju...jangan jual maruah bangsa
13mei aku dah lalu...ah kau..ah fatt..ah seng...habis ditebas bagaikan lalang...anak bangsa yang bapok diam seribu bahasa tak berkata...tulaa golongan insan yang paling berbisa....tong kosong kompang rebana menyorok ghaib tak kunjung tiba....
Sungai kelang gombak bermandi darah....sesungguhnya kalau belum hebat tak perlu menunjuk nanti datang yang menyelinap...kura2 jadi terbalik..dalam lipatan ada taring murai berjerih...helang menyendiri tunggu detik sendiri...tengok2kan anak kucing lembik manja jangan dibuat bahan ketawa...cuma topeng harimau malaya usah terperdaya...musuh datang ketika berdengkur....agama jangan dijualniaga kelak nanti engkau merana...fisabilillah jangan dikejutkan kucing yang tidur cermin diri sebelum bertempur

Salam manja buat sahabat2 segala simpang.....

Terimalaa teguran abang2 kita diatas sana....islamkan diri sendiri dulu bukan hanya pada nama...24434...lunaskan dulu...baru boleh bercerita penglipurlara majlis tahap darjat yang mana....

ASSALAMUALAIKUM W.B.T

Tak pernah berbaju

Tanpa Nama berkata...

OPS CANTAS

Tanpa Nama berkata...

OPS CANTAS-SEDANG MEMERHATI

Tanpa Nama berkata...

Tinggalkan IP Address anda dan kami akan datang menCANTAS.D8

Tanpa Nama berkata...

Lu sembang serupa itu anjing..
Gua x ada simpang mana2..Nak g mana de.. Siap nak simpang2.. Kena lempang baru taw...
Lu orang semua Taksub berok..
Lu Gangster?? Apa lu bikin? Curi gula2 kat kedai Pak Abu ke? Itu gangster ke? Gangster mana takut sorang2 de.. Kena berani..Kang gaduh call sana, call sini.. Berkumpul ramai2 macam berok.. Nak tunjuk kuat.. MERAH la, PUTIH la.. Jumpa POLIS lari.. Road Block, ketak lutut.. hahaha... Puii...

Tanpa Nama berkata...

Tak baik maki hamun xtentu pasal..bnyk kan sebut nama allah lgi bgus..xpyah la kutuk sana sni..xdpt kbaikan pon..dosa bnyk ada la..yg pntg brdoa kpada allah..mntk jlan yg btul dari allah..

Tanpa Nama berkata...

Salam..saya mai simpang 3 gurun.... l|l

Tanpa Nama berkata...

jocker cheras....
oiyt,siot punyer blogger kutuk2 gang aq...
ko dgr sini ea...aq dpt tau umh ko,tmpt keje ko,moto ko,kete ko,semua yg terlibat ngan ko...aq kasi perang..

Unknown berkata...

Yg pakai tatu harimau tuw
sebenarnyerr paklong Gun....die skarang kt KL

Tanpa Nama berkata...

Ok la..esok aku beli kasut adidas yg 3 line tu...letih arr asyik pakai kasut bata yg 2 line ni

Tanpa Nama berkata...

Ok la..esok beli kasut ADIDAS yg 3 line tu..bosan arr asyik pakai kasut BATA yg 2 line ni..

Tanpa Nama berkata...

chocolate cake... chocolate cake...

Tanpa Nama berkata...

aiya,ini budak menyalak bnyk kuat..bnda lu cita bnyk bohong..bila angkt sumpah,janji macam2..ble dh ad bju,mau tnjuk belang..smua buka cerita..mana lu letak lu punya sumpah?lu mau jd jahat smpi bila?lu xtua ka?bnyk crita,bnyk bohong..lain kali,pg blaja dulu..kalau mau buka crita,bkn disini,cara lu wa sudah tau,berani bila segerombolan,takut bila seorang..stakat sarung bju utk nama,baik lu bkr lu pnya bju lah..bikin malu sja

Tanpa Nama berkata...

Hek eleh, semua nak tunjuk 'HERO'

Tanpa Nama berkata...

Apekah ni semua, jangan lah tunjuk kebodohan tuu lagi. Simpan lah sikit untuk masa akan datang, nanti mak marah

Tanpa Nama berkata...

Makcik ko terawal...gua mari simpang 4...ade traffic light masok kiri..hahaha..

Tanpa Nama berkata...

ah....butoh la kau..ngaji muqadam pon bangang lagi....nk jdi taiko..

Tanpa Nama berkata...

Poyo ah sume ni, tah pape tah, nk brpantun brbuah bagai, ckp mcm org biasa kn senang, ayahnda la, x de plak maknda, mak aku x ley jd kepala ke? Nabi x ajar la mende mrepek ni, adoi malu siot, rahsia sana sini, yg perjuangkn agama kt malaysia ni yg aku taw paling aku respek nik aziz, adik die lg aku respek, siap gi afghanistan bantu mujahiddin kt sana dulu, tu pn kene msk isa sbb tlg org islam kt sana, kalo nk mendalami agama islam gi blajar kt madinah, bkn msk persatuan ni, n one more perjuangkn bangsa??? Time nk dkt kiamat nnti ade ke privilage tok melayu islam, 77 36 pekida pekima 3 line puihhh, ni sume x skola agama masa kecik2 sbb nk tngk gaban, dh tua2 br nk blajar salah blajar ngan org plak, pastu bangga lak psl taw sume2 ni, cth nye yg sibuk "slm saya dr simpang sini sana", eiii geli kerongkong gua, pastu aku komen ni die bls blk cth "lu dr mane? Ayah aku x ajar cani, kalo brani one on one ah, 3 ayam naik darat petualang merah kuning cirit berair hijau sayur kobis" hahaha, "naik kete merah eksiden, putih seluar kene taik burung" assalamualaikum sume...hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Salam, saya dr simpang bulatan kmpg pandan, cane nk vi festival? Hahaha

Tanpa Nama berkata...

Lu bdk kuang ajar, mein2 ngan persatuan gua, ayah gua ajar matematik n sains, 8x10 bape? gua ckp 36, pastu gua kene lempang, hahahaha, komen2 cani mmg bnyk bro, sume taksub anjing, rahsia kite la, ayah x ajar cani la

Tanpa Nama berkata...

Aku ade pantun gak, dalam baju ade betik, betik disimpan dalam kantung, kalo betik kental jd 6, betik lembik jd 3, 7 dlm suar dh naik keras, merah biji betik, putih kulit betik, naga masuk untuk ramas, kucing mengiau tanda sunyi, 7 dh layu jd 0 dh kering, jgn memain ngan geng gua, pekiba, pertubuhan kebajikan betik anggun

Tanpa Nama berkata...

Kte menegakn islam tpi menghancurkan islam pau sne pau sni itu kte baik... pantun lah buka buah la.... fuck....

Tanpa Nama berkata...

HAHAHAHAHAAHAH Geng geng PUKIDA doble seven, ultraman seven, mat gun , mat gum ni biola negara kena serang semua simpan teloo.

Hahhahahahaha

Masa lahad datu haritu geng geng PUKIDA ni simpan teloo ke?

Tanpa Nama berkata...

Salam..
Saya ada baju 30 dan 36..
Dah bergiat dkm kumpulan ni 7 tahun. Putuh .dan 5 tahun merah..

Setelah dipergatikan benda ni srbenarnya x ada apa faedah pun..cuma bangsa melayu dahagakan perkara2 macam ni..bila angkt sumoah konon rahsia la..padahal brnda tu kecik je bila dirahsiakan nmpk macam penuh misteri lebih2 lagi perkatasn potong..
Kongsi gelap melayu ni x kemana dan x de apa..semuanya daripada paduka,ayh brader dan adik kecik pakat srmbang melibang mengencing..

Bukan mcm kongsi gelap cinakongsi gelap melayu ni daripada paduka,ayahanda semuanta siap ada facebook lg,siap bertweet lg auw gitu..

Jauh sekali nk dibeza kongsi gelap melayu dgn mafia amerika russia mahupun cina di malaysia ni..

Bila ada ops cantas mafua mrlayu lah yg berkautim dgn polis..bila melayu dipukul nafia melayulah yg kautim dgn tauke cina,bila malaysia diserang nafia mrlayu umoama babi sesat..

Mafua melayu hanya hebat bila bersrmbang dan bergebang..

Salam /// 30 36 tulen..

Tanpa Nama berkata...

ak la bos gun guni doule seben,spe main2 nty ak liwat,ak buat bisnes kopi kuat,tp ak lmah tnaga syawat,tu sbb kawin dgn placur siam,che ton adik ak,ak slalu suh liwat ak,xpuas ati mey dtg ipoh

Sya77 berkata...

Salam /// ..saya dri simpang 3 kg. pandan ..hrp boley betulkan statement bro tu ..bnyak yg ta betul ..

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha..
Taksub sungguh kalian semua ni..
Mcm budak baru panjat bukit@kenal dunia....
Tak payah lah taksub...
Tak terbela pun agama dan bangsa disebabkan semua persatuan ni... lagi hancur adalah.. banyak jadi anjing pengikut telunjuk tuaannya.. KEPADA SAUDARA SEISLAM KU, CUKUP LAH ALLAH BAGI KITA. TAK PERLU KONGSI DAN PERSATUAN NI. JIKA PERANG SEPERTI DI MESIR DAN SYRIA KT MALAYSIA NI, SAYA BERANI JAMIN YANG BERBAJU KEBANYAKANNYA TAKUT DAN BERKAIN PELIKAT YANG BERANI.. KERANA SEBAB PERJUANGAN YANG PENTING..

Tanpa Nama berkata...

Barangsiapa mati terbunuh dalam membela hartanya, dia mati syahid; siapa saja yang mati dalam membela keluarganya, dia mati syahid; sesiapa mati dalam membela agama (keyakinannya), dia mati syahid dan siapa saja yang mati mempertahankan darah (jiwanya) dia syahid." (Hadis riwayat Abu Daud, An-Nasaie, dan at-Trmizi (sahih)

Ingat dan pegang hadis ni.. jangan mati sia sia.. mati sebab arahan orang atas dan mati sebab benda tak berfaedah.. sia sia je jadi bahan api neraka.. lu ingat lu ada baju besar? Lu belum langgar salah orang.. salah langgar lu kenal lah erti penyesalan dan rendah diri..

Tanpa Nama berkata...

Kalo ramai2 hentam,,gajah pun tumbang der...nama elok2 mak ayah kandung bg,,ko pandai2 letak nama binatang di hujung..patot perangai pun sama binatang..kate perjuang bgsa melayu dan agama,,tp duk lepak ramai2 smua geng2 ko je,,bdk 29 kowg buli,,kowg tnjuk hero..kalo brani n hbt sgt,,g jadi komando..bru btl2 brjuang d zman moden ni..xpyh nk reka peraturan kalut dan kelam kbut kowg 2..siap kne hafal pantun dan buah..salam ada cara,,duduk kena cara..mcm2 lg tanda n petanda..ko tgu la bala sampai..ingt la,,ko bnuh or pukul org,,hdp ko xkn aman..bkn stiap hari ko bsame geng2 ko..ada saat n ketika ko sorg2 atau dgn bini ko,,tw2 je owg yg ko pukul dulu dtg sebat ko sampai mati,.bunuh plak ank bini ko..sia2 je bro..kembli ke pgkal jalan..yg bru naek,,brtaubat la..xpyh nk brlagak dgn smua ni..org da ramai tarik hand brake n tdo..ko blum knal apa erti peperangan n perjuangan sbnr..dan yg pmpn pulak,,xpyh la gebang ye..sdar diri 2 pmpn..sudah2 la..malu pd Allah..ajal kte semakin dekat..moga korg insaf..brubh la..tlg la smua saudara ku,,hentikan smua ni..x join bnda ni pun,,kalo malaysia ni perang,,kte automatik akan jihad bsame!!Allahu Akhbar!!!

Tanpa Nama berkata...

Simpang2 kepala puki ko bahalol!!nk main simpang pegi jadi polis trafiq jaga simpang sampai lebam..bngsat!!!mcm ye2 ko smua!!bukak buah pkai tgn konon,,mcm org cacat aku tgk!!bodoh!!tampal stiker kt tgah cermin konon ayah,,kiri kanan plak adik atau abg..kple tengkorak ko r!!munafik kurafat!!jd lelaki melayu bragama islam bkn mcm ni..ni smua sesat !!!gangster kmpg masuk town..buto r!ntah perjuangan apa yg korg buat,,aku tgk xde apa pun yg membangun..jahanam lg ada!!minum darah ganti fanta merah apa brg!sembah colok 3 btg,,cucuh puntung rokok kt dada,,apa cita?kena rembat dgn tiger nk naek brader..apa jadah sial?bole jalan la ni smua mgarut2!!!!!!!puih!!!!!!dlm dnia ni mexico je yg mafia..laen2 balaci!!baget lbh gangster!!meluat aku.

Tanpa Nama berkata...

Walaupun cerita ada skit dongeng..tapi aku setuju la pasal depa ni kartun je lebey..ajak 1 by 1 tobat xmau..hakhak..puihh..

Tanpa Nama berkata...

bro lu jngn cari pasal bro... aku anak menakan taiko pan.... nasib lu x buat cerita ni dalam FB.... kalu x... aku dh lama cari ang bro.. mulut jaga skit par.... jangan kerana mulut badan binasa

Unknown berkata...

Salam 313, 360, 77777, korang duk mngutuk pLG ni korang knl x ni? Bg aku akses kod pak long ghani kt aku.. kl6 x, xpyh dok blgk terer kutuk dia.

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

eleh xyh taksub sgt la dgn bnde ni,,, xyah nk ber*ayah2 ber*abg2,, xyh de nk hormat dgr ckp dorang..baek korang hormat dgar jge ckp and tolong mak ayah dgn adik bradik korang lagi bgus,dpt gak phala,,and time susah t dorang gak tolong bkn nye bnde2 geng ntah pape ni,,nk ikot ckp dorang tu knape baek dgr ckp mak ayah kandung,, bjase dgn mak ayah lg bguS' sbb dorang syg kite dorang besarkan kite bagi mkann kite..ad otak pk r,,

Tanpa Nama berkata...

Mungkin ni pengjaran jugak...kepada ayah2 diluar sana.... igt lah.... jgn baiah sesuka hati ...ini lah padahnya.... bangsa sendiri xhormati perjuangan bangsa sendiri.... mgkin yg xde baju ni pernah berdepan bila tgk akhlak abg2 long, ayah2, adik2 ni berperangai seperti berok, mnum arak, pkul bangsa sendiri.... mmg makan sumpah la jwbnya.... apa pon perbuatan anda pada dasarnya mmg mulia.... tpi di laksanakan bbrp manusia bangang, bodoh dan jahil agama..seterusnya merosakkan nama pertubuhan itu sendiri....,atas kertas nampak cantik perancangan...tpi perlaksanaan sgt jijik dan kotor di sebabkan tgkah laku moral ahli2.....



Harus diingt...dlm kubur ayah2 yg membaiah anak2 buah harus bertanggungjwb dlm kubur nanti apabila diasak soalan oleh mungkar dan nangkir..... baik pekida pun begitu... sekadar share sesama islam...berubah sebelom terlambat...assalam///

Mutiara Laut berkata...

Kongsi kongsi mari bicara
Kongsi pendapat dan juga idea
Masuk Kongsi tiada keluar
Biar Kongsi jadi Kongsi kita duduk diam

Naik bukit , turun bukit
Gua dah lama tengok wayang , tak perlu minta tiket
Dan silakan picit telefon panggillah sedozen
Gua pun teringin nak tengok lu punya sepuluh sen
Alamak lu kredit pun takde , terpaksa tembak

Tak guna lu bawak pisau ke peraduan menembak
Tak guna ada bola kalau tak reti sepak
Tak guna ada jalan kalau destinasi tak nampak
Tak guna jadi gangster kalau tiada wang
Gua tetap di jalanan tapi gua usahawan
Gua bursa sahamkan setiap perniagaan
Dan setiap gerak geri , pelan harus dipersiapkan
Jangan kita mudah lupa , kita bukan selamanya muda
Jadi kerahkan tenaga , pergunakan usia

Bila jumpa orang lama , jangan malu bersoal
Jika mahu kunci kuasa , harus ada modal

Ada cara duduk , ada cara berdiri
Tangkap orang menyamar , tangkap orang menyanyi
Tangkap orang melalak , tangkap budak berlagak
Tangkap mulut berbuih , berbual lepas cakap
Tangkap budak kosong bogel dan tak pakai baju
Ramai sangat kelkatu , nak mendekati lampu
Teringin hendak menyinar naik sheikh , tapi tiada dinar
Bila kena pegang gegar sikit , air mata berlinang

Bukan nak jadi brader , gua nak jadi orang berada
Supaya dapat menjaga setiap ahli keluarga
Bukan duniawi semata emas putih permata
Kadang kala aku rabun , pakaikan cermin mata
Tuhan berikan petanda , supaya ku selamat di sana
Dan selamat di sini , setiap usaha diberkati
Budak tersusun rapi , gerak cara koperasi
Biar mereka jadi besar , Kongsi kami gergasi...

Unknown berkata...

Woi.. kalau betul ahli?? Takkan tak diajar utk pndai menyimpan rahsia.. kat sini blm tentu semerr ahli.. so dgn hormatnya sila tutup ini cerita.. kang aku sebat sorang2 kang.. sekolah ker tak sekolah??!

Unknown berkata...

Duiiii....apa nie......///.........��☝✊

Unknown berkata...

Tinggi mana pangkat tuan-tuan kat bumi ni..hebat mana tuan-tuan kat bumi ni..hanya 3 perkara je yang akan dibawa bila kedalam..malaikat yang menyoal takkan sebut nama ayahanda..abang long dan sebagainya.

Tanpa Nama berkata...

Dulu aku join sbb aku ada kuasa.. Tapi aku dah taubat.. Aku join kelab berjemaah di masjid sahaja..

Tanpa Nama berkata...

Sahih.. 77 gangster melayu..berselindung di sebalik program amal..

Tanpa Nama berkata...

Malaysian mafia...we Russian can wipe u clean...watch YouTube please...we still world deadliest mafia....haha

Tanpa Nama berkata...

Bile sume nak jadi gengster mcm ni lah jd nye, dapat ape? tolong orang melayu? tolong bertumbuk? sume ni boleh pergi jahanam lah, aq anti bende bodoh ni! bende ni lah yg memecah kan kaum sndiri

Tanpa Nama berkata...

persatuan seperti ini yg akan memecah belahkan kaum di malaysia... apa kebaikan menyertai persatuan ini? apa yg cuba saya katakan betul kah persatuan ini berlandaskan agama islam, sebab kawan saya baru potong kelmarin dngn AAB dn hari ni dia bagitau saya yg dia akan pergi ke felda bersama kanda n abg long untuk membalas dendam dngn budak yg pernah langsi dngn ny dulu... mohon pencerahan

Tanpa Nama berkata...

saya setuju...

Tanpa Nama berkata...

subhanallah
Ya Allah, kami memohon kepadaMu kebaikan dan jadikanlah kami dari golongan orang-orang yang baik, dan Engkau berurusanlah dengan kami seperti Engkau berurusan dengan orang-orang yang baik, dan Engkau peliharalah kami dan ia.....(sebutkan nama orang yang diraikan) daripada segala keburukan, ujian, fitnah dan kemudharatan. Ya Allah berkatilah bagi kami pendengaran kami, penglihatan kami, hati-hati kami, isteri-isteri kami, zuriat keturunan kami, dan terimalah taubat kami sesungguhnya Engkau penerima taubat lagi Maha Penyayang.

eat ,pray ,jihad
keep away ummah from fitnah.

Tanpa Nama berkata...

assalammualaikum...

apa2x ja persatuan yg ada org mlayu, islam msok, klu btoi jln dia xpa. buat rukun islam, rukun iman.

mohon doa spya kpla gangster mlyu berubah jgn mkn duit haram, baru pengikut turut berubah.

nanti mati masok neraka, klu xberiman.

*pengajaran dan iktibar boleh dilihat semasa kematian gangster melayu dulu..

Tanpa Nama berkata...

Rahsia simpan leklok....biar pecah perut,jgn pecah mulut..

Tanpa Nama berkata...

????

Tanpa Nama berkata...

mintak maaf.. saya dari lubok naga.. nak tumpang tanya.. sapa2 ada kenal abg merah (77) kg pndan...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum w.b.t, saya tidak berada di mana-mana pihak. Saya sebagai pembaca dan sebagai saudara sesama islam berasa teramatlah sedih dengan anda semua. Kepada yang menasihati, biarlah kena pada caranya,dengan nada yang marah memang tidak kena, dan kepada yang menerima nasihat itu, cubalah berfikiran terbuka dan fikirkanlah secara rasional tentang pertubuhan-pertubuhan yang disebutkan. Tidak perlu bergaduh sesama islam, mahupun dengan kaum lain.Saudara kita di Palastin, amat memerlukan bantuan saudara islamnya, tidak perlulah sampai jadi mujahidin, pergi kesana berperang, cuma bantuan dari segi kewangan, perubatan amatlah mencukupi, diiringi doa untuk mereka.

Tanpa Nama berkata...

Hummm tak faham aku dgn org yang ada simpang la,baju la,ape la,baik ngaji lagi bagus.solat jangan tinggal,mak ayah kadung kite sanjung.adik beradik kadung kite perlu hormati.bila kite susah...mereka jugak tempat kite mengadu,mereka jugak yang payung kite...ni semua mahu sembang je...semakk!!!!

Tanpa Nama berkata...

Cite poyo ni..

Tanpa Nama berkata...

Salam..sya maii spang 3 sungai petani...

Tanpa Nama berkata...

assalamua'laikum salam30 nasihat saya pada anda semua,jgnlah dibahaskan pajang lebar perkara yg remeh temeh yg tidak membawa apa2 faedah...jika berlaku perselisihan antara kamu,kembalilah kepada AL-QURAN dan AL-HADIS itulah sebaik-baik panduan kita sebagai umat islam...carilah pendekatan yg terbaik,bersatulah demi persaudaraan elakkan pertelinkgkahan untuk kebaikan bersama WALLAHHUA'LAM...

Ni Sumer Poyo... berkata...

aku mai dari simpang 4 melaka... haktuihhh

Tanpa Nama berkata...

Tul la kot nama pun kongsi melayu,bukan kongsi islam...sebab bosnya bertatu sebab open 1malaysia?ikut yg bertatu smpai bergaduh2...ajak p masjid nyorok2 dlm umah.. tertarik gak dgn 1komen di atas...kongsi ni je leh on9 facebook,bukak fans page...hebat...kalah mafia ke yakuza ke..gentle la ini kongsi.. :)

Tanpa Nama berkata...

Salam /// saya dari simpang 3 tamn kuala ...wahai saudara yang buat artikel ni saya mahu tegur kelakuan anda yang buat cerita kosong macm ni jangan nilai majlis 36 dan 77 ni gangster semata mata kami bukan lagi berteras kan gangsterisme kerana zaman sekarang bukan zaman perang tapi zaman ekonomi ...saudara berpandangan pengertian 77 itu adalah berkonsep kan pistol... saudara membuat satu kesilapan yang besar saudara saudara memaparkan lambang pistol dan | | | calit itu ada kah saudra tahu apa makna dua benda itu kalau saudara ada sekolah kami yang ahli 30 36 77 mahu saudara terangkan apa yang saudara tahu tentang majlis yang saudara katakan gangster

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum. ..hijrah kearah diri dan saudara seislam...lihat logik tuhan beri logik hakiki..bahasa ALLAH dia yg maha mengetahui...titian jualah segala keingingin dihajati...WAALLAHUALAM

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..saya maii simpang 3 Sik

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum..
Saya Takde simpang mana-mana..saya hanya Musafir..ape yang saya lihat..pekida dah berpecah belah antara melayu..di sebab kan budak-budak sekolah rendah @ menengah dah pandai menunjuk tangan ala-ala cerita naruto..sini tanah melayu..tanah orang islam..zaman para nabi dahulu tak mengajar kita berpecah kan islam..fikir lah wahai orang islam..mati nanti Allah S.W.T. takan tanya siapa ayahanda, pantun 3 kerat @ buah..Tuhan cuma tanya Apakah Keimananmu Kepada Ku Sahaja..Renung-renungkan lah..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Semua..
Saya Hamba Allah Taala..saya sokong ape yang di kate kn oleh osman razak & tuan punya status ni..ayahanda perlu jaga abglong jugak..tengok ape yg diorg buat..bukan nya dok rilek kt umah min koci..abg long ka kak yong ka pandai cari duit poket..ajak budak-budak sekolah join team-team taksub..mula-mula angkat sumpah depan al-quran..lepas brape bulan ape yg saya nampak ade yg ligat pegi ke kelab, minum thaisong, tattoo sana sini, pau sana sini, gaduh tetap sama orang islam jugak..cakap bukan main nk jaga tanah melayu, tapi tanah melayu tetap dapat kt cina..orang melayu gaduh sesama kaum, cina & india tepuk tangan..ckp nk tegak kn bangse, mana bukti?? Ckap nk teguh kn Islam, mana pegi nye Sumpah mu Dulu? Cakap nk kongsi, dimana kongsi mu itu?? Mana hilang nya Orang Melayu Menegak kan Agama Islam?? Jangan Lah Engkau Mati Akal, dalam Hadis 40 Imam An-Nawawi beliau berkata "Menzalimi Saudara Islam - Berdosa Besar Mahupun Yang Sekecil Sekalipun.." "Tidak Boleh Menghukum Orang Islam Tanpa Sebab Kecuali Hukum Hudud..Hukum Hudud Adalah Hukum Allah S.W.T. Tidak Sesiapa Yang Boleh Menolak Hukum Nya, Sesiapa Yang Menolak Hukum Nya Berdosa Besar..sampai disini saja lah..
Dari saya Musafir Fisabilillah..
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh Wamakrifatuh Waridhwanuh..
Renung-renungkanlah..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Semua..
Saya Hamba Allah Taala..saya sokong ape yang di kate kn oleh osman razak & tuan punya status ni..ayahanda perlu jaga abglong jugak..tengok ape yg diorg buat..bukan nya dok rilek kt umah min koci..abg long ka kak yong ka pandai cari duit poket..ajak budak-budak sekolah join team-team taksub..mula-mula angkat sumpah depan al-quran..lepas brape bulan ape yg saya nampak ade yg ligat pegi ke kelab, minum thaisong, tattoo sana sini, pau sana sini, gaduh tetap sama orang islam jugak..cakap bukan main nk jaga tanah melayu, tapi tanah melayu tetap dapat kt cina..orang melayu gaduh sesama kaum, cina & india tepuk tangan..ckp nk tegak kn bangse, mana bukti?? Ckap nk teguh kn Islam, mana pegi nye Sumpah mu Dulu? Cakap nk kongsi, dimana kongsi mu itu?? Mana hilang nya Orang Melayu Menegak kan Agama Islam?? Jangan Lah Engkau Mati Akal, dalam Hadis 40 Imam An-Nawawi beliau berkata "Menzalimi Saudara Islam - Berdosa Besar Mahupun Yang Sekecil Sekalipun.." "Tidak Boleh Menghukum Orang Islam Tanpa Sebab Kecuali Hukum Hudud..Hukum Hudud Adalah Hukum Allah S.W.T. Tidak Sesiapa Yang Boleh Menolak Hukum Nya, Sesiapa Yang Menolak Hukum Nya Berdosa Besar..sampai disini saja lah..
Dari saya Musafir Fisabilillah..
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh Wamakrifatuh Waridhwanuh..
Renung-renungkanlah..

Unknown berkata...

memang sume ni hebat2 belaka..nak2 lg budak skrg...fitnah,anaiya orang,no 1..gunakan pompuan pancing anak aku..pastu suro pompuan tu wat report,yg boyfren budak tu bwk geng 2 tendang terajang anak aku,smpi patah sana sini...koyak sana sini,culik anak aku,tgglkan jauh2...tepi highway..dgn wallet.hp dan lain2..sume diorg rembat...binatang pun ada ati perut.bila anak aku wat report..mcm2 msg masuk.makin ramai ahli2 neraka..yg suka buat dosa kering sewktu berada didunia

Unknown berkata...

memang sume ni hebat2 belaka..nak2 lg budak skrg...fitnah,anaiya orang,no 1..gunakan pompuan pancing anak aku..pastu suro pompuan tu wat report,yg boyfren budak tu bwk geng 2 tendang terajang anak aku,smpi patah sana sini...koyak sana sini,culik anak aku,tgglkan jauh2...tepi highway..dgn wallet.hp dan lain2..sume diorg rembat...binatang pun ada ati perut.bila anak aku wat report..mcm2 msg masuk.makin ramai ahli2 neraka..yg suka buat dosa kering sewktu berada didunia

Tanpa Nama berkata...

pe brg gado2 dlm ni.. carok

Tanpa Nama berkata...

Ape la sume nk gado2 ..x puas ati pegi la tnye abg ghani dgn abg ipin ..klo diorg tgok ni diorg gelak je ..owner blog ni pon ..sndri mkn sndri smpn la ..aduii ..salam

Tanpa Nama berkata...

Sume nk pknal diri la bagai2 ...smpg sana la smpg sni la ..motif?? Da x syg ke telinga2 abg2 BESAR sume dlm ni ..

Tanpa Nama berkata...

Bagus ....ini 300% sy skong ...mana yg lain2 2 bkak kpale skit ...mne yg mnegur 2 mlot xpyh la puaka sgt ..same2 jaga la ..sng kata dua2 bdoh ..

Afirol berkata...

Kuat nya depa...abg2 semua geng 3 line ke...bulih x klau saya nk join....sy selalu kena buli jd sy nk juga buli org balik bila ada geng....bulih x....

Tanpa Nama berkata...

Salam.aku mai simpang 4 kangkung.kedah.ni simpang2 apa ni.simpang kat jlnraya tu ka.kt simpang tu ada tak trafic light?

Tanpa Nama berkata...

klaka la korang nie smue... padan la layu, gengster melayu rupenyer... ini smue poyo!!!

Tanpa Nama berkata...

Anak menakan taiko pan ke,taiko kuali ke,taiko periuk ke....ada aku kisah.

akuDALAMaku_rahsiaDALAMrahsia berkata...

Aku sedih tngok semuanya .

#lain_lain

Tanpa Nama berkata...

Anak mu bodo

Tanpa Nama berkata...

Salam bersa7u sejaga7.terlbih dahulu sya ingin Minta ampun terutama skali kpda ayahanda2,abg long2,abg ngah2 dan kepada semue family..terutama skali sya nk nasihat tidak perlu lah kite nk berperang dn mnyalak sesama kite dlm ni blog..ni smue sbnrnya untuk memisahkn kite n buat kite semakin bercelaru..lebih kite bace n dia saje ape yg telah diaorang tulis ni..sbb-nye xde gune kite nk bertengkak gara2 article2 yg xmsuk akal ini..buang mase kite je.bg pndpt sye,walaupun kite dri family yg lain kite mestilah bersa7u 7eguh supaya xde kekecohan terjdi antra kite..apa gune kite brdiri di atas satu bumi jikalau kite xbersa7u...sa7am sejaga7..luaskn empire-mu sama-sama kite kerahkn tenage.

Unknown berkata...

Apa punya sejarah la...kaki kincing melayu btl...sejak bile la plak gun ganti plb...agak2 la..dlm LAW kongsi kena berkabung dlu bru bley ada pengganti ketua...ni kubur org tu merah lg da ada pganti...bongok...ingt berkabung sehari dua ke...kongsi jadah apa tu...ni crita bkn menyimpang jauh...da kelaut dah...bdk hingusan dlm kongsi bley la kincing....

Tanpa Nama berkata...

SALAM, NK TANYA NI.
SIMPANG SOLAT 5 WAKTU
Abang-Abang semua ni SUDAH TUNAIKAN DENGAN SEMPURNA SEMUA NYE KE???

Tanpa Nama berkata...

Kesian anjing tu

Tanpa Nama berkata...

sja nk tmbahkn cmment utk bulan feb tahun 2015.. peace..

Tanpa Nama berkata...

Tiger acit pandan

Tanpa Nama berkata...

Macam lahanat masing2... pale utooo!! melayu bodo yg join pertubuhan adik abg bagai...gi blajar... cari duit or kumpul harta utk keturunan lg bagus lah daripd hanyut SYOK SENDIRI dgn benda karut ni.

Tanpa Nama berkata...

Nak join..koh3..

Tanpa Nama berkata...

Slm bng sy mai xde simpang xnmpk simpang bng tgok jln lurus je ni

Tanpa Nama berkata...

Aslm.. Sbnrnya 30 36 77 ni adlh org2 yg hanya pakai baju.. Tp lain sikit kpd 46 krn dulu mereka memakai celana dan baju yg berbatik..

Unknown berkata...

mcm2 la korang ni

Tanpa Nama berkata...

Kepada semua abg legend, saya nk mnta tolong, boleh x hntar anak2 buah bantu jd askar sukarelawan d palestin gaza.. saya respek ngn abg long simpang, bantulah saudara2 kita d sana. Saya x mampu naik kapal apa lg nk brperang, saranan ikhlas dr saudaramu yg x da baju nk sarung.

Tanpa Nama berkata...

saya wan bobby dari PLG BERSATU melaka...wekkkkkk org panggil saya wan babi
..sebab suke makan duit bdk2 masuk 77 ni..hihihi

Tanpa Nama berkata...

Sudala Bro sume.. plg tu pun bulan kuat sgt. dia Kene pukul ngan cine kat melaka ada org tau x? Hehe.. anai2 je pukul dia. Dia pin malu nk alo2.
ayahanda kene pukul..malula kan. Tunjuk kuat kat melyu je.. aku saksi dia kene pukul. Lari x ckup tanah.. tuih..

Tanpa Nama berkata...

Bang..tumpang tanye..tiket cite despicable me ade lagi x bang?

Tanpa Nama berkata...

Karkun jos detacted

Tanpa Nama berkata...

Salam 3 kali diberi.
abang long headwind nama diberi.
Name saya. Abang long Tanpa Nama.
selamat berkenalan..

Tanpa Nama berkata...

Assallammualaikum terlebih dahulu diajurkan kepada ayahanda², abang long² , abang ngah² ,abang k² ,sri kandi² serta adik beradik seperjuangan semua walaupun kita lain ayah bai'ah tapi jalan kita tetap sama..
Sy berharap supaya ayahanda² ,abang² long dan abang² k ,sri kandi² serta adik beradik semua supaya dapat memahami dan mendalami serba sedikit maksud isi tersirat walaupun ianya mungkin tidak terlalu bermakna dalam apa yg sy cuba hendak sampaikan tentang hati dalam dunia kongsi sebegini .
Sy harap janganlah hati kita terlalu kerap sangat dibuai manis oleh sikap lalai ,leka sehingga membolehkan hati menjadi buta dan terlalu taksub sehingga terlupa kepada tujuan yg pernah diucapkannya ketika dibai'ahkan oleh ayahanda bai'ahnya suatu dahulu serta mengangkat sumpah dan dijunjung 30 juzuk Al-Qur'an beserta parang dileher ketika disarung putih . Ternyata apabila sudah dipotong merah ,kebanyakkan dari hati mereka mula untuk mengaburi diri dan menjinak jinak menyebabkan kebanyakkan dari mereka hanyut taksub dan dikaburi duit serta salah mengguna kuasa dalam dunia kongsi ini sehingga menyebabkan anak keturunan melayu kita sendiri pun ditindas oleh kaum melayu sendiri....��
Ini sememangnya bukan pun cara kita ,kita melayu ada adat, ada budaya. Kita satu agama ,satu bangsa ,satu tanah serta satu cabang walaupun berlainan ayah . Sy harap janganlah disebabkan perkara yg sebegini boleh membuatkan kita begaduh sesama melayu sekaum, nanti apa pulak kalau india dengan cina tengok ? Lagi senang la, lagi banyak la point diorang mau kasi kita melayu tunduk..
Ini tanah melayu tau ,bumi kita ,hak kita dari zaman nenek moyang kita serta inilah satu²nya tanah sepeninggalan mereka untuk kita mewarisi keturunan melayu. Jadi sepatutnya kita seharusnya bersatu wahai saudara seislam dan semelayu denganku .
Sepatutnya kita dari awal lagi perlu sedar dan pandang hal ini serius lebih jauh dan sy harap dengan sedikit ucapan ini ,dapatlah kita bantu diri sama² untuk terus bangkit dari mimpi dan bersatu demi mempertahankan keturunan melayu dan hak pusaka nenek moyang kita dari dirampas oleh tangan org luar.
Ini tanah melayu ,tanah kita . Jadi inilah satu²nya harta pusaka peninggalan perjuangan arwah nenek moyang kita yg paling besar dan tidak ternilai jasa pengorbanan mereka dalam mempertahankan tanah air dan juga mempertahankan keturunan melayu daripada terus pupus di atas muka bumi Allah...
"TANAH MELAYU TANAH KITA, HAK KITA "
Maaf andai sy ada terkasar bahasa, sy harap teguran sy dapatlah memberi semangat serba sedikit untuk kita kembali bersatu sesama melayu..
Sekian,
Dripada sy simpang 3 Kampung Pandan ingin mohon maaf andai ada salah silap dalam teguran ,harap dapat diberi tuguran..
Assallammualaikum...

Tanpa Nama berkata...

tiket pukimak lu org pukida kena jolok dengan babi de x

Tanpa Nama berkata...

hahahaha

Unknown berkata...

Pintu taubat masih terbuka utk yg ingin taubat..

Tanpa Nama berkata...

Banyak cerita...
Angin jak ba......

Tanpa Nama berkata...

Jaga hal masing2 jak la..

Unknown berkata...

Salam mullah qadammullah..saya tak ada simpang..apa yang dikatakan oleh nabi kita muhammad saw.baginda meninggalkan 2 harta yang bernilai iaitu al quran serta sunnah ku..dan barang siapa mengikuti ajaran ku dan sunnah ku..org itu akan masuk ke syurga bersama ku..dan barang siapa yang tidak mengikut ajaran ku dan sunnahku org itu tidak akan masuk ke syurga bersama ku..khulu nabsin zaikhatul maut..ingatlah setiap yang hidup bernyawa pasti mati..dan ingatlah hanya 3 perkara yang akan mengiringi jasad kita ke kubur.pertama amalan kita kedua harta benda kita dan ketiga ahli-ahli keluarga kita.dan apabila jasad kita di tanam didalam tanah dan harta benda kita serta ahli-ahli keluarga kita akan pulang meninggalkan kita ..dan kita hanya di temani oleh amalan kita sewaktu hidup kita.dan datanglah kedua malaikat mungkar dan nangkir.bertanyakan soalan pada kita.siapakah tuhan kamu..apakah agama kamu.siapakah imam kamu ..siapakah nabi kamu..dimanakah kiblat kamu dan siapakah saudara-saudara kamu...dan malaikat tu tak tanya pulak dari simpang mana kamu datang dan masa hidup kamu ..pakai baju mana berapa baju kamu pakai. .ingatlah ajaran islam kita serta apa yang nabi kita ajarkan kepada kita ..umatnya yang akhir zaman....janganlah kita bergaduh sesama kaum muslimin muslimat al muqminin al mukminat .bukan tak bagus benda ni ..sebenarnya bagus akan tetapi jangan di salah gunakan..saya dari 3 bunga 3 daun ..9 beraja ..dan 4 berselat..dimana ada lautan di situ ada saya..

Unknown berkata...

Salam mullah qadammullah..saya tak ada simpang..apa yang dikatakan oleh nabi kita muhammad saw.baginda meninggalkan 2 harta yang bernilai iaitu al quran serta sunnah ku..dan barang siapa mengikuti ajaran ku dan sunnah ku..org itu akan masuk ke syurga bersama ku..dan barang siapa yang tidak mengikut ajaran ku dan sunnahku org itu tidak akan masuk ke syurga bersama ku..khulu nabsin zaikhatul maut..ingatlah setiap yang hidup bernyawa pasti mati..dan ingatlah hanya 3 perkara yang akan mengiringi jasad kita ke kubur.pertama amalan kita kedua harta benda kita dan ketiga ahli-ahli keluarga kita.dan apabila jasad kita di tanam didalam tanah dan harta benda kita serta ahli-ahli keluarga kita akan pulang meninggalkan kita ..dan kita hanya di temani oleh amalan kita sewaktu hidup kita.dan datanglah kedua malaikat mungkar dan nangkir.bertanyakan soalan pada kita.siapakah tuhan kamu..apakah agama kamu.siapakah imam kamu ..siapakah nabi kamu..dimanakah kiblat kamu dan siapakah saudara-saudara kamu...dan malaikat tu tak tanya pulak dari simpang mana kamu datang dan masa hidup kamu ..pakai baju mana berapa baju kamu pakai. .ingatlah ajaran islam kita serta apa yang nabi kita ajarkan kepada kita ..umatnya yang akhir zaman....janganlah kita bergaduh sesama kaum muslimin muslimat al muqminin al mukminat .bukan tak bagus benda ni ..sebenarnya bagus akan tetapi jangan di salah gunakan..saya dari 3 bunga 3 daun ..9 beraja ..dan 4 berselat..dimana ada lautan di situ ada saya..

Unknown berkata...

Lu apa cer

Unknown berkata...

Bru nk up

Unknown berkata...

Igat atas sana ada kuasa lagi kuat

Unknown berkata...

Biarkanlah dia sahabatku.. pasti dirinya nnti terasa songsang dibumi sendiri.Melayu maruah melayu. ISLAM pegangan diri kita kemaskan.SALAM BERSATU DIPEGANG TEGUH.BANI NUSANTARA MASIH BERHUBUNG SAHABAT.Yang dipertanggungkan jagalah amanah.(7Amanah,30berkait satu) yg penting sahabt, kemaskn erat sumpah,masa pasti akan tiba.
Hanya berkongsi.Maafkan saya jika saya salah.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 258   Terbaru› Baru»