Jumaat, 26 September 2008

BERSATU AMAN SEJAGAT




c/o (1) Bangunlah.. Wahai anak bangsaku…
Gemilang kegelapan
Dan bangunkan kemusnahan yang ketara
Marilah semua kita bersatu…

BERSATU AMAN SEJAGAT
Tajuk cerita bakal menentu segala
Perjuangan kita yang belum sudah
Sambutlah dalam sejahtera

c/o (2) Elakkan.. Pertelingkahan kita…
Binalah semangat
Juangkan ke arah ekonomi
Dan binalah kasih silaturrahim


Hormat menghormati adalah budaya kita
Indah seninya jadikanlah pelita
Pagarilah budaya kita
Supaya kekal untuk selama-lamanya

c/o (1)

Ayuh kita bangun dari lena mimpi ngeri
Kembali kita bersatu perjuangkan hak kita
Ayuh! Bangun! Bangun! Bangun! Bangsaku
Jadilah bangsa yang cemerlang gemilang dan terbilang…

c/o (2)

Yang Putih itu Bapa
Merah itu Ibu
Mahu seribu daya
Tiada alasan dari mu
Al-Quran perjalanan hidup kita
Iman panduan hidup mu
BERSATU AMAN SEJAGAT

8 ulasan:

Asyraf berkata...

salam///... sy sokong anda punya blog... tapi apa yang sepatut nya perlu dirahsiakan perlu lah kita rahsiakan... apa yg kita junjung kita simpang... ingat kita berjuang bukan kerana politik, tapi untuk bangsa kita, agama kita tanah air kita...

purplehearts berkata...

salam....em cme nk tnye skit,politik 2 x trmasuk dlm agama ke? fahami jgk yg tersirat,jgn fhm ape yg tersurat je k...salam

HAMBA ALLAH berkata...

TERIMA KASIH SEBAB MAKLUMAT YANG TERDAPAT DALAM BLOK INI BEGITU BERGUNA KPD PLAJAR2.

brader jerry(alang) berkata...

salam77..btul tu ape yg kte ptt rhsia kte rhsia kan...

Tanpa Nama berkata...

salam..hehe...xpyah nk jd munafik la..maaf la,aku dah lame perhati kumpulan ni..badan bertatu,rantai kat leher,muke xde cahaya lgsung..sbnrnye ni lah kumpulan yg akan meruntuhkan bngsa melayu itu sendiri..aku dah lame sabar...tp lepas aku tgk kaum2 hang kat stadium ceras smalam..25/4/2012,ko bukan nk bela bngsa...tp ko la pengkhianat bngsa dan agama...dari kami ahli2 silat

Tanpa Nama berkata...

suatu nama yg agung.. boleh dilaung..
suatu nama yg gilang.. boleh dijunjung..
andai mati.. aku menangis..
andai tertimbusnya didalam.. aku bersama..
jika yg gagah.. berdiri berkata gah..
segagah itu yang kau cari..
jika lemah aku berlari..
tersungkur aku diam..

seputih cawan kopi ku beri..
semerah tangan aku meneguk..
seindah taman boleh dicari..
selaut tafsiran mudah dibentuk..

manakan ada disini aku..

sYAh Long DRgOn berkata...

BNDE2 MCM NI PRLU KITE SOROK SEBAIK-BAEKNYE...JNGN BGI SMPAI DKAT TNGN YG NAK MMUSNAHKAN JLN,SMPANG,MJLIS & ADQ BRADIK KITE...JAGE MCM HRIMAU...KUKUNYE YG TAJAM,SAMPAI MASE BARU DIE KELUARKAN...
sYAh_D7

RTM MALAYSIA berkata...

nak tnya.. kalau lalu roadblock polis sticker ni lepas ke ye?