Khamis, 22 Oktober 2009

Pas For All vs DAP For?

PAS for All.
DAP baru merangkak buka cawangan Melayu.

PAS ada ADUN berbangsa Cina.
DAP tak ada ADUN berbangsa Melayu.

PAS bukan sahaja melindungi masjid dari diroboh tetapi turut berusaha melindungi kuil dari menerima nasib yang sama.

DAP lebih berminat (dan berjuang bermati-matian) untuk melindungi penjualan arak dan tempat penyembelihan babi dan tidak berbuat apa-apa bila masjid dirobohkan.

PAS tidak mempersoalkan Malaysian Malaysia (sebab pernah menyaksikan sendiri orang Melayu dan negeri Melayu didiskriminasikan hanya kerana berbeza fahaman politik).
Pendirian DAP mengenai Negara Islam adalah jelas, terang lagi nyata.

PAS tidak pernah putus asa membina jambatan dengan masyarakat bukan Islam (seperti menubuhkan Majlis Perundangan Komuniti) walaupun kalah pilihanraya ke tahap hanya tinggal 2 kerusi parlimen.

DAP pernah terus putus asa membina jambatan dengan masyarakat Islam (sampai ke tahap keluar Barisan Alternatif) bila pimpinan tertinggi mereka tidak menjadi ahli parlimen walaupun mendapat 10 kerusi parlimen.

PAS dengan mudahnya memperjelaskan konsep Malaysian Malaysia kepada para penyokong mereka.

Bagaimanakah (ataupun adakah) DAP memperjelaskan konsep Negara Islam kepada penyokong mereka?

Banyak lagi kita boleh komen pasal DAP seperti 'kenapa tak perjuangkan makanan vegetarian di kantin-kantin sekolah' atau 'kalau ikut agama korang semua benda boleh buat ke?' etc yang patut mereka jawab. Pada masa yang sama, kita boleh minta DAP supaya berkongsi propaganda yang disebarkan MCA dalam usaha menyebarkan Islamophobia di kalangan masyarakat Cina di Malaysia, dan PAS akan menjawab fitnah tersebut dan jawapan itu turut digunapakai oleh DAP.

Tiada ulasan: