Ahad, 27 September 2009

Melayu*RUGI*Pecah-belah*berpuak-puak

DAP sekali lagi memulakan langkah berani untuk memecahbelahkan Melayu dengan membuka cawangan Melayu yang diketuai oleh Melayu sendiri.

Melayu sekarang sedang menghadapi krisis benci-membenci atas dasar kepartian. DAP dengan bijaknya mengambil kesempatan di atas situasi yang sedang berlaku sekarang.
Umumnya kita ketahui bahawa DAP merupakan majoritinya terdiri daripada masyarakat Cina yang inginkan sistem pemerintahan sosialis. Hanya beberapa kerat Melayu yang menganggotai parti ini.
Kini langkah berani tersebut disambut baik oleh PAS yang sebaliknya mendekati masyarakat bukan Islam. PAS boleh dikategorikan sebagai "mendakwah" untuk yang bukan Islam...tetapi DAP tidak pula dapat dipastikan apa niat disebaliknya walaupun jelas kewujudan cawangan tersebut bakal mengkucar-kacirkan lagi perpaduan Melayu.
Melayu yang kini telah terbahagi beberapa kelompok-kelompok mengikut amalan kepartian masing-masing. Ada Melayu dari PAS, PKR, UMNO dan kini ditambah satu lagi DAP.
Melayu, sebagaimana yang kita maklum begitu taksub dengan pegangan masing-masing. Mereka mempunyai kepercayaan yang teguh walaupun tidak semua begitu. Masih rama
i yang menjadi lalang...
Akibat dari situasi ini, sesetengah fanatik kepartian bersikap begitu jumud hingga menyebabkan renggangnya silaturrahim.
Masyarakat Cina, secara umumnya, walaupun mereka mempunyai sokongan terhadap parti masing-masing, hubungan sosial mereka tidaklah sampai ke tahap jumud yang ekstrim. Mereka sanggup menerima apa sahaja perubahan yang memberikan mereka keuntungan. Sosial mereka menjangkau kejumudan pegangan parti mereka.

Disebalik kelemahan Melayu inilah, DAP berjaya mengatur strategi untuk memecahkan lagi kelompok-kelompok Melayu yang boleh memberikan mereka keuntungan. Semakin kecil kelompok-kelompok Melayu ini, semakin mudahlah mereka dikuasai dengan pengaruh dan kuasa...Wahai Melayu...janganlah kau terlalu bangga dengan semangat kepartian kauu...
p/s:
Kat palestin org islam ngn org islam rebut kuasa'
kat iraq org islam ngn org islam bergolak rebut kuasa'
kat pakistan org islam berperang sesama sendiri'
kat afghanistan org islam berperang sesama sendiri'
kat malaysia org islam berkelahi,bermusuhan merebut kuasa dgn niat kononnya nak memperjuangkan bangsa dan agama sendiri..tak payah la kalau sesama sendiri xleh bersatu. Siapa yg rugi beb,kite jugak.Org kapir tu suke tgok org islam berlaga.Beringat la ckit org melayu kt uMNO,PKR,PAS tu...jgn smpai bumi dan hak kite tergadai..Sepatutnya kite org melayu(islam) bersatu menegakkan kalimah ALLaH s.w.t di bumi malaysia nie.Satu kerugian jika kite berpecah-belah dan berpuak-puak.Jgn diikutkan si manusia yg gilakan kuasa dan pangkat tuh.bukan pandai sgt dia tuh..

Tiada ulasan: